• کد خبر: 3525
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:27 اردیبهشت 1401 ساعت: 15:42
جشنواره کن 75 از دریچه صبا - 1

«تصور»؛ پازلی که به‌درستی چیده شده است

در فیلم «تصور» مهرداد صدیقیان حضوری سنجیده دارد و لیلا حاتمی نیز یکی از خاص‌ترین بازی‌های کارنامه سینمایی‌اش را ثبت کرده است؛ شبیه به یک پازل که چینش درست‌ قطعات یک پرتره جذاب از زنی امروزی را پدید می‌آورد.


«تصور» فیلمی به کارگردانی علی بهراد است که در جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد اما در جشنواره کن امسال در بخش «هفته بین‌المللی منتقدان» حضور دارد.

اولین فیلم علی بهراد «تصوّر» اثری تازه‌ و سرزنده برای سینمای ایران است. فیلمی توامان بامزه و محزون که از امکانات داستانیِ جهان کمدی رمانتیک برای بسط و گسترش قصه‌اش بهره می‌برد و یک عاشق دلخسته و تنها را به تصور معشوق‌اش در شکل‌ها/کاراکترهای متفاوت وا می‌دارد. اینگونه فیلم موقعیت‌های آشنای کمدی رمانتیک در پیوند اولیه میان مرد و زن را در بافتاری آرت‌هاوسی (ساختاری اپیزودیک) به تاملات رنج‌آور عاشق در رسیدن به معشوق بدل می‌کند و از حال و هوای سرخوشِ مرتبط با جهان کمدی رمانتیک به ذهنیت شکننده کاراکتر اصلی در قطعات پایانی فیلم می‌رسد. بدین‌ترتیب فیلم کوچک و دلنشین بهراد از گرمای همراهی معشوق در هیبت‌های مختلف به سرمای تنهایی عاشق از لحظه‌ای به لحظه دیگر شیفت می‌کند و خوشی‌ها و ناخوشی‌های مرتبط با عشق را همزمان نمایش می‌دهد. مهرداد صدیقیان در نقش پسرک عاشق حضوری سنجیده و موثر دارد و لیلا حاتمی در قالب شخصیت‌های مختلف با رنگ‌آمیزی‌های دراماتیک گوناگون، یکی از خاص‌ترین و بیادماندنی‌ترین بازی‌های کارنامه سینمایی‌اش را ثبت کرده است. شبیه به قطعات مجزای یک پازل که چینش درست‌شان یک پرتره جذاب از زنی امروزی پدید می‌آورد.

 

پویان عسگری

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است