• کد خبر: 3262
  • گروه : اخبار , ویژه ها
  • تاریخ انتشار:17 اردیبهشت 1401 ساعت: 11:31
میر سعید مولویان در گفت‌وگو با ماهنامه صبا مطرح کرد:

نگران ساده‌بودن کاراکتر رضا فخار در «خاتون» نبودم

میر سعید مولویان، بازیگر سریال خاتون در بخشی از گفتگو با ماهنامه صبا گفت: موقع خواندن فیلمنامه خاتون نگرانی خاصی نداشتم و در پروسه تولید هم بعد از این‌که اَشکال مختلف رضا را دیدم دیگر نگرانی خاصی نداشتم.


میر سعید مولویان، بازیگری که نقش‌آفرینی‌هایش در فیلم «تومان» و مجموعه «خاتون» مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته، در بخشی از گفتگویی که با ماهنامه صبا انجام داده، در مورد شخصیت رضا فخار در مجموعه «خاتون» (تینا پاکروان) و نگرانی احتمالی‌اش از بازی در نقشی که در مقابل شخصیت دیگر مجموعه (شیرزاد) ممکن است ساده‌تر به‌نظر برسد، چنین گفته است:

«فیلمنامه‌ای که من خواندم ۴۰ قسمت بود. یعنی ما در آن فیلمنامه تا سال ۱۳۴۰ را می‌دیدیم. به‌غیر از فصلی که فیلمبرداری و منتشر شد، یک فصل دیگر هم داشتیم که ده سال بعد از اشغال را نشان می‌داد. در آن نسخه از فیلمنامه که خواندم، قطعاً این اتفاق جبران می‌شد. در بخشی که فیلمبرداری و منتشر شده وقتی رضا را در مقابل شیرزاد قرار می‌دهیم، رضا فخار شخصیت یک‌رویه‌تر و یک‌طرفه‌تری است. یعنی جنبه‌های مختلفی ندارد. تنها جنبه متفاوتش سرِ برخوردهای فیزیکی و روانی در مقابل بیگانگان است. رابطه عاشقانه او تحت‌الشعاع تصمیم‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد. در مورد این بخش از قصه، قطعاً نگرانی زیادی وجود دارد. چون در بازی ممکن است شما جای زیادی برای مانور دادن نداشته باشید. اما از طرف دیگر برای من خیلی اهمیت داشت که مختصاتی که برای کاراکتر رضا فخار تعیین کرده بودند، مختصات یک‌سویه‌ای نبود. در واقع به این شکل بود که رضا فخار یک جنبه اجتماعی در مقابل آدم‌ها و دوستان و کسانی غیر از خاتون و خانواده‌اش دارد و یک جنبه دیگر در مقابل خانواده‌اش. این‌ها دو روی یک سکه‌اند… بنابراین موقع خواندن فیلمنامه نگرانی خاصی نداشتم و در پروسه تولید هم بعد از این‌که اَشکال مختلف رضا را دیدم دیگر نگرانی خاصی نداشتم – با این‌که می‌دانستم شیرزاد کاراکتر خیلی مفصل‌تری است، خیلی به‌اصطلاح “چاله چوله” دارد و خیلی راه برای این دارد که با تصمیم‌ها و لحظه‌های مختلفش، “آنِ” قشنگ‌تری بسازد.»

متن کامل این گفتگو به‌زودی در ماهنامه صبا منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

کلید واژه:
گروه بندی: اخبار , ویژه ها

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است